31. lokakuuta 2010

Like a lady

Vikingarna kommer! Siinä yksi yleishyödyllinen lausahdus, jonka voi huudahtaa milloin tahansa kun menee Ruotsiin. Mutta oikeastihan aion kirjoittaa jälleen kerran ruotsalaisesta musiikista, eli Ruotsi-sarjan 4. osa on kyseessä.



The Sounds on varmaan mulle tärkein Ruotsista tuleva bändi heti The Arkin jälkeen. Ja bändin ensimmäinen levy Living in America (2003) on edelleen mulle yksi tärkeimmistä albumeista.



The Sounds on perustettu vuonna 1998 ja bändiin kuuluvat Maja Ivarsson, Felix Rodriguez, Johan Bengtsson, Jesper Anderberg ja Fredrik Nilsson.



The Sounds on myös mahtava livebändi, oon nähnyt yhtyeen kolme kertaa livenä, aina festareilla. Provinssi '08, Ruissi '09 ja Ruissi '10.



The Soundsin toinen albumi on siis Dying to say this to you (2006).



En ollut aluksi yhtään varma, tykkäänkö The Soundsin kolmannesta levystä Crossing the rubicon. Mulla kesti enemmän aikaa niin sanotusti sisäistää se levy, mutta nykyään pidän siitä hyvin paljon. Ja onhan se ainakin mun mielestä erilainen levy kuin aiemmat kaksi.



Lisäksi mun mielestä Maja on yksi parhaimmista naislaulajista ja Maja on ihan loistava!

www.myspace.com/thesounds

Ja sitten postaukseni toiseen bändiin, joka on Sahara Hotnights.



Hangin' on mun ehdoton lempibiisi Sahara Hotnightsilta, se on levyltä Kiss & Tell.



Sahara Hotnightsiin kuuluvat Maria Andersson, Jennie Asplund, Johanna Asplund ja Josephine Forsman.



Bändi on julkaissut viisi albumia: C'mon let's pretend (1999), Jennie Bomb (2001), Kiss & tell (2004), What if leaving is a loving thing (2007) ja Sparks (2009). Sparks koostuu cover-biiseistä.



Sahara Hotnights on mun mielestä tosi hyvä bändi ja haluaisin nähdä heidät vielä livenä! Tykkään tästä bändistä kun mun mielestä tässä musiikissa on kivaa energiaa ja kuuntelenkin tätä aika usein kun oon hyvällä tuulella.



www.saharahotnights.com
www.myspace.com/saharahotnights

Ei kommentteja: