27. joulukuuta 2010

levylistaus 2010

Muut listatkoot vuoden parhaimmat levyt (Lapko- A New Bohemia!)  Minä sen sijaan listaan kaikki ne levyt, jotka ovat päätyneet hyllyyni tämän vuoden aikana. Opiskelun ja opiskelijabudjetilla elämisen takia mun levyjenostovimma on hieman laantunut tai enemmänkin en anna itseni edes mennä lähellekään levykauppoja jos rahaa ei ole. Silti onnistuin hommaamaan salaa itseltäni jopa 39 levyä. Luulisin että summa vielä ehtii nousta kun menen kiertelemään Helsingin levykauppoja vuoden vaihteessa.

Amorphis- Skyforger
- Ultimate darra/koomaus-levy. Mä olen tuijotellut kattoon kuunnellessani tätä. Norjalainen kaverini kertoi, että tää aukeaa hitaasti ja yksi biisi kuulostaa Opethilta.
Arctic Monkeys- Humbug
-Olen edelleenkin sitä mieltä, että tää on hyvä levy, mutta einiinhyvälevy Arctic Monkeysin levyksi.
Bitch Alert- Kill Your Darlings
-Bitchejä on tullu popiteltua aika runsaasti tänä vuonna. Rriot silti iskee kovemmin.
Chisu- Alkovi
Chisu- Vapaa ja yksin
-Kiittäkäämme Provinssia Chisu-innostuksestani. Vapaa ja yksin on vain hemmetin hyvä levy, surullinen, mutta aivan loistava.
Circa Survive- Blue Sky Noise
-Pitkän etsinnän jälkeen löysin tän ja maksoin yli parikymppiä! Mutta aivan jokaisen pennin arvoinen, Circa Survive ei osaa pettää mua.
Disco Ensemble- Viper Ethics
Disco Ensemble- The Island of Disco Ensemble
-Ekan kuuntelukerran jälkeen tämä levy tuntui pettymykseltä, mutta sitten jotain tapahtui ja mä rakastuin biiseihin. Ei toki voita Magic Recoveriesia, mutta loistavaa settiä.
Elliott Smith- Either/Or
Elliott Smith- Figure 8
-Tunnustan taas rakkauteni Elliottia kohtaan ja on hämäävää kuinka yhtäkkiä Elliott Smithin levyt vaan hyppäsivät silmiini levykaupoissa, koska pari vuotta sitten ei niitä mistään löytynyt. Elliott on pelastanut mun useita öitä kun en ole saanut unta ja yöbussimatkoja.
Jack Johnson- Between the Dreams
-Roskilde ja aurinko! Kylminä talvipäivinä Jack Johnson piristää.
Florence + the Machine- Between Two Lungs
Funeral for a Friend- Your History is Mine
Funeral for a Friend- Hours 
-Hoursia himoitsin pitkään ja vihdoinkin löysin sen äxästä hyvin halvalla.
Garbage- Version 2.0
The Gaslight Anthem- American Slang
-Fakta: ´59 sound on yksi parhaimmista levyistä (mielestäni) , sen takia pelkäsin tätä uutta levyä suunnattomasti. Aluksi levy tuntui vähän lattealta, mutta se on vain erilainen, erilainen mutta loistava.
Kent- Tillbaka till Samtiden
 -Kentiä saa kiittää mun ruotsi-innostuksesta.
Kerho- Oikku ep
Jaakko&Jay-War Is Noise
 -Mä olin unohtanut nopeatempoisen musiikin ihanuuden. Polittiisia sanoituksia, persoonallista musiikkia. Kesäinen olo tulloo.
Lady Gaga- Fame
 - En tiedä miten mä voin ikinä perustella että omistan lady gagan levyn?? Tätä tulee kuunneltua kun valmistaudun baariin.
Lapko- Young Desire LP
Lapko- A New Bohemia
 -Tämä nyt on rakkaus. En mä osaa enempää selittää.
Maj Karma- Sodankylä
 -Sodankylä nyt on pakko ostaa kun sen jossain näkee.
Mew- And the Glass Handed Kites
M.I.A - Maya
My Chemical Romance- Danger Days
 -Käytin ruokarahani MCR:n levyyn. Dedication. Positiivinen levy ja muistuttaa mua Pariisista.
NOFX- Coaster
Oasis- Dig Out Your Soul
 -Oon onnellinen että Oasis (joka oli mun lempparibändi vaik kuinka pitkään) julkaisi ihan helvetin kovan levyn ennen kun lopetti uransa. Uudistettu soundi, mutta silti niin Oasista.
Panic At The Disco- Pretty. Odd.
Rancid- Let The Dominoes Fall
Scandinavian Music Group- Nimikirjaimet
Scandinavian Music Group- Missä olet Laila?
 - SMG iski vasta tänä vuonna, etenkin missä olet laila?. Nättejä biisejä.
Sigur Rós- Með suð í eyrum við spilum endalaust
 -Hyvin tunnelmallinen ja kaunis. Yömusiikkia.
30stm- A Beautiful Lie
-Guilty pleasure haa. Jared Leto osaa tehdä biisejä, mikä edelleenkin ihmetyttää minua suuresti.
Vampire Weekend- Contra
Zen Café- Vuokralainen

Ei kommentteja: